2017. okt 05.

Egyszerű alkalmazások - Pénzfeldobás

írta: Vígvári Tanműhely
Egyszerű alkalmazások - Pénzfeldobás

nevtelen_5.png

Az itt látható program megtalálható a https://makecode.microbit.org/projects oldalon vagy a 'Let's code' gomb alatt található 'Reference'-re kattintva, a megjelenő ablak bal oldalán a 'Projects' felirat alatt. Itt látható még sok más érdekes alkalmazás, amiket a vállalkozó kedvűek kipróbálhatnak. Mi érthetően és részletesen elmagyarázunk ezek közül párat.

Készítsünk egy programot, amivel a pénzfeldobást tudjuk szimulálni és véletlenszerűen válasz a fej vagy írás közül. Indítsuk gombnyomással a virtuális pénzérmét.

Nyissuk meg a szerkesztő felületet. Nyissunk egy új projektet, szedjük le a felesleges blokkokat és rakjunk fel egy ’On button A pressed’ elemet.

Tegyünk bele egy ’if-then-else’ függvényt(ezt a blokkot úgy tudnánk lefordítani, hogy 'ha-akkor-különben', ha ez az állítás igaz, akkor ez történjen, különben ez).

Majd a true helyére húzzunk egy ’pick a random true or false’ blokkot. Ez véletlenszerűen adja meg a programnak hogy igaz vagy hamis lesz az állítás.

A ’then’ felirat mellé húzzunk egy ’show icon’ blokkot, amibe találunk egy ’skull’ nevű rajzot. Vagy ha saját ikont szeretnénk csinálni, a ’show icon’ helyett ’show leds’ elemet tegyünk fel és rajzoljunk egy tetszőleges fejet.

Az ’else’ ágba tegyünk egy másik ’show icon’ blokkot és válasszunk egy írás rajzot, vagy itt is lehet egyedi ábrát készíteni.

Ezzel végül is kész van a pénzfeldobásunk, de érdekesebbé tehetjük, ha kirajzolunk egy pörgő érmét, mielőtt megjelenne a végső oldal.

Ehhez az 'if' függvényünk elé rakjunk be 4 ’Show icon’ blokkot és jelenítsük meg a pénz pörgését, így az érme négyszer megfordul, mielőtt megállna.

Így elkészült a játékunk, már csak ki kell próbálnunk.

Szólj hozzá

Játék Egyszerű Programozás Gombok Ledek